روزنامه کائنات
6

انرژی

۱۳۹۹ سه شنبه ۲۷ آبان - شماره 3784

مدیرعامل شرکت توانیر:

مشترکان برق حوزه صنعت و کشاورزی 4700 میلیارد ریال پاداش گرفتند

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: مشترکان برق در حوزه صنعت و کشاورزی که در زمره تولیدکنندگان بزرگ کشور هستند تابستان امسال از محل انعقاد تفاهمنامه همکاری با شرکتهای برق منطقه‌ای چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال پاداش گرفتند.
محمدحسن متولی زاده افزود: تابستان هر سال به منظور مدیریت اوج مصرف بار در شبکه برق، با واحدهای تولیدی در حوزه صنعت و کشاورزی تفاهمنامه همکاری منعقد می‌شود تا بتوان برق مورد نیاز را به تناسب در شبکه تامین کرد. وی ادامه داد: پارسال ۱۲۰ هزار مشترک صنعتی و کشاورزی بزرگ در کشور با شرکتهای برق تفاهمنامه منعقد کردند تا مصرف برق خود را با ساعات غیراوج مصرف جابه‌جا کنند و پاداش بگیرند که این تعداد در تابستان امسال به ۲۹۰ هزار مشترک رسید. مدیرعامل شرکت توانیر همچنین در خصوص تاثیر شیوع کرونا در حوزه برق گفت: با این که شیوع کرونا در اکثر نقاط دنیا باعث شد مصرف انرژی در بخش تولید و خدمات کاهش یابد در ایران به خاطر رونق تولید، نه تنها مصرف انرژی کاهش نداشت بلکه افزایش قابل ملاحظه‌ای نیز پیدا کرد.  متولی زاده افزود: امسال میزان برق مصرفی صنایع بزرگ کشور ۱۴ درصد افزایش یافت و صادرات برق نیز رشد قابل ملاحظه‌ای داشت.
*مدیرعامل توانیر پرمصرفها را به نصب سلول‌های خورشیدی توصیه کرد
مدیرعامل شرکت توانیر از اجرای پویش ملی برق امید از ابتدای آبان ماه امسال خبر داد و گفت: هدف از اجرای این طرح در کشور اصلاح الگوی مصرف برق در بخش خانگی است و به پرمصرفها نیز توصیه می‌شود مازاد انرژی خود را از طریق نصب سلولهای خورشیدی تامین کنند.
متولی زاده افزود: در این طرح مشترکان برق به سه گروه کم مصرف، خوش مصرف و پرمصرف تقسیم می‌شوند و ملاک برای تعیین گروه از بین مشترکان، رعایت الگوی مصرف ماهانه در فصول گرم و سرد سال است به این معنا که اگر مشترکان کمتر از الگوی تعیین شده مصرف کنند، جزو گروه کم مصرف قرار گرفته و ۱۰۰ درصد تخفیف در قبوض برق آنها اعمال می‌شود.

معاون هماهنگی توزیع توانیر عنوان کرد:
گزارش خرابی شبکه برق با اپلیکیشن «برق من»
 معاون هماهنگی توزیع شرکت مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق( توانیر )گفت: هموطنان می‌توانند مشکلات و خرابی شبکه‌های توزیع را از طریق اپلکیشین برق من یا شماره ۱۲۱ اعلام کنند.
غلامعلی رخشانی مهر افزود: همکاران مواردی را که نیاز به رسیدگی فوری داشته باشد، بلافاصله انجام خواهند داد. وی ادامه داد: طول و گستره شبکه‌های توزیع برق بسیار زیاد است و با وجود بازرسی‌های مداوم، ممکن است برخی موارد و اشکال ها در شبکه نیز در فاصله بازرسی‌های دوره‌ای ایجاد شود و به همین دلیل مردم می‌توانند به عنوان «چشم بینای برق» موارد موجود را به شرکت‌های برق در سراسر کشور گزارش کنند. معاون هماهنگی توزیع توانیر در ادامه به برگزاری مانور سراسری تعمیر شبکه‌های برق اشاره کرد و گفت: این برنامه از ۲۹ و ۳۰ ماه جاری آغاز و پنجشنبه و جمعه آخر هر ماه نیز انجام خواهد شد. رخشانی مهر افزود: برای نخستین بار در کشور و در یک حرکت جمعی، یک‌هزار و ۳۰۰ کیلومتر شبکه اصلاح و بازسازی خواهد شد که می‌تواند باعث ایجاد هم افزایی و کاهش هزینه‌های تعمیرات شود. وی با بیان این که این حرکت تنها در ماه جاری نخواهد بود، بر لزوم ایجاد مطالبه‌گری از سوی مردم تاکید کرد و گفت: از این پس، پنجشنبه و جمعه آخر هر ماه، بازسازی و تعمیرات شبکه‌های برق به صورت سراسری انجام خواهد شد و به همین دلیل از هموطنان درخواست می‌شود مشکلات، خرابی‌ها، باز بودن درب تابلو برق، سیم پارگی‌، باز بودن درب ورودی سیم‌ها در تیرهای آهنی برق و ... را به ما اطلاع دهند تا همکاران ما برای رسیدگی و تعمیر آنها اقدام کنند. معاون هماهنگی توزیع توانیر ادامه داد: برخی موارد نیز در برنامه‌ریزی‌ها گنجانده شده و نسبت به تعمیر و بازسازی آن در پنجشنبه و جمعه آخر هر ماه اقدام می‌شود. رخشانی مهر اضافه کرد: این مانور با رویکرد تحول دیجیتال در نظام نگهداشت و تعمیرات و با محوریت مدیریت دارایی‌های فیزیکی برای نخستین بار در سطح کشور اجرا خواهد شد که کاهش خاموشی‌های ناخواسته و افزایش پایداری شبکه، از مهمترین آثار آن به شمار می‌رود.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه