روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۳۹۹ سه شنبه ۲۷ آبان - شماره 3784

پاسخ غیرمستقیم جهانگیری به قالیباف:

«بودجه» چوب ادب سیاست‌مدارانی است که تنها شعار می‌دهند

 معاون اول رییس جمهور گفت: تجربه من به عنوان فردی که هم در دولت و هم در مجلس فعالیت کرده ام می گوید؛ بودجه چوب ادب سیاستمداران بویژه سیاستمدارانی است که تنها شعار می دهند. منابع و مصارف در بودجه کشور موضوعی واقعی است و باید با آن منطقی برخورد کرد. نمی توان ذهنی و خیالی منابع کشور را افزایش دهیم. متاسفانه برخی مسائلی که در حال حاضر عنوان می شود با ده برابر بودجه کنونی نیز نمی توان به آن حرف ها جامه عمل پوشاند.
وی افزود: برخی می گویند منابع گمرکی را افزایش بدهیم، ‌ کسی که این حرف را می زند نشان می دهد که کمترین آشنایی با اقتصاد ندارد زیرا این دست محاسبه ها موجب افزایش قیمت همه کالاها در کشور می شود. باید آشکارا و شفاف به مردم بگویند درآمدی که از این تصمیم حاصل می شود، پیامدهای آن تورم و افزایش سرسام آور قیمت همه کالاها خواهد بود.
جهانگیری اظهار امیدواری کرد؛ بودجه سال آینده، نقطه آغاز تفاهم و همکاری دولت و مجلس جدید باشد و اگر منابعی وجود داشته باشد که از چشم دولت دور مانده باشد و معرفی شود، قدردانی خواهیم کرد و منابع جدید را برای کمک به زندگی و معیشت مردم صرف خواهیم کرد. قالیباف دیروز در خصوص موضوع سبد کالا و طرح تأمین کالاهای اساسی که شورای نگهبان ایراداتی بر آن گرفته است، گفته بود: در جهت قانونی کردن طرح تأمین کالاهای اساسی باید منابع جدیدی را به دولت جهت اجرا اعلام کنیم که به نظر مجلس موضوع تراکنش‌ها و نیز گمرک از منابعی است که می‌توان به عنوان درآمدهای جدید دولت برای اجرای این طرح پیشنهاد داد.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه