روزنامه کائنات
2

سیاست

۱۳۹۹ شنبه ۵ مهر - شماره 3750

ظریف:

روسیه از دوستان راهبردی ایران است

  وزیر امور خارجه کشورمان، تاکید کرد: روسیه از دوستان راهبردی ایران است بنابراین رایزنی و مشورت نزدیک بین مقامات دو کشور امری مهم و مورد نیاز است. 
محمد جواد ظریف، در گفتگو با خبرنگاران در ارتباط با نتایج سفر خود به روسیه و دیدارش با همتای روسی خود تصریح کرد: با توجه به شرایط منطقه ای و بین المللی و روابط دوجانبه این نیاز وجود دارد که گفتگوهای مستمری با دوستان خود از جمله روسیه داشته باشیم و  این سفر نیز فرصتی را فراهم کرد تا با مقامات روسیه گفتگوها و هماهنگی هایی را داشته باشیم از جمله در مورد مسائل فغانستان و برجام.
این دیپلمات عالی رتبه کشور با اشاره به مواضع مسکو در شورای حکام و شورای امنیت سازمان ملل در مورد فعالیت های صلح آمیز هسته‌ای ایران و برجام گفت: هماهنگی نزدیکی بین دو کشور در این زمینه وجود داشت که منجر به نتایج موفقیت‌آمیزی شد.
وی با بیان اینکه سفر مورد اشاره سومین سفر او به روسیه در ایام شروع به ویروس کرونا است، خاطر نشان کرد: این سفر برای هماهنگی و نزدیک کردن دیدگاه‌های دو کشور در مورد مسائل مختلف صورت گرفته است، روسیه از دوستان راهبردی ایران است و انجام این نوع از گفتگو ها امری مهم و مورد نیاز دو کشور است.
پروژه‌های مشترک ایران و روسیه علی‌رغم فشارهای خارجی، به پیش می‌رود
ظریف در دیدار با همتای روس خود گفت: روابط ایران و روسیه زیر نظر مستقیم روسای‌جمهور دو کشور با جدیت پیگیری می‌شود.   محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان در دیدار با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه گفت: خوشحالم برای سومین بار در طول بیماری کرونا و برای سی و یکمین بار در طول وزارتم به مسکو سفر می کنم .  با جرات می توان گفت در تاریخ روابط دو کشور هیچگاه  سطح روابط به نزدیکی و راهبردی کنونی نبوده است . وی با بیان این که پروژه‌های مشترک دو کشور علیرغم  فشارهایی که از خارج وارد می‌شود به پیش می‌رود، افزود: امیدواریم جلسه کمیسیون مشترک در ماه اکتبر تشکیل شود و این برنامه ها را از نزدیک دنبال کنیم .
ظریف گفت: همکاری ایران و روسیه در مقابله با قانون شکنی و یک جانبه گرایی آمریکا نمونه ای از مقابله موفقیت آمیز در مقابل پیشبرد اهداف یک جانبه است .
وزیر خارجه کشورمان افزود: از نقش بسیار جدی و سازنده روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و شورای امنیت قدردانی می‌کنیم .  سفرای شما و شخص شما در مقابله با اقدامات غیر قانونی آمریکا نقش مهمی را ایفا کردید و همینطور دوستان ما در چین .
ظریف خاطرنشان کرد: امروز می توانیم با توجه به نقش مثبت روسیه در مورد اقدامات بیشتری برای حفظ برجام گفت‌وگو کنیم و به نتیجه برسانیم برای تضمین روابط بین الملل مبتنی بر حقوق بین الملل و نه مبتنی بر اراده یک کشور .
وزیر خارجه کشورمان گفت: امروز فرصتی است برای صحبت در خصوص تحولات منطقه. سوریه ، افغانستان و یمن موضوعاتی هستند که دارای اهمیت هستند و نیاز است با کمک یکدیگر به رنج و جنگ در این سه کشور پایان دهیم .

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه