روزنامه کائنات
2

سیاست

۱۳۹۹ چهارشنبه ۲ مهر - شماره 3749

امیر سرتیپ ولی وند: لباس رزم بر تن داریم اما اعتقاد ما صلح است

 فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش با بیان اینکه با تمام قدرت آماده‌ایم تا در مقابل تهدیدات دشمن بایستیم، گفت: لباس رزم بر تن داریم اما اعتقاد ما صلح است ولی این‌طور نیست که در مقابل دشمن کوتاه بیاییم.
امیر سرتیپ حسین ولی وند زمانی، فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران(دافوس) در مراسم اختتامیه دومین نمایشگاه کتاب صلح و دفاع، گفت: 31 شهرریور روز بسیار مهمی در تاریخ انقلاب اسلامی است و این روز یاد آور آن است که ملت ایران و  نیروهای مسلح هشت سال جنگیدند و مقاومت کردند تا ذره ای از خاک میهن و شرف خود را به کسی ندهند. وی تصریح کرد: برابر دشمنی که دنبال اشغال تهران در یک هفته و دشمن صلح جهانی بود ایستادیم، لذا امروز زمان خوبی برای حرف از صلح در سالروز گرامیداشت دفاع مقدس است و صحبت از صلح در آغازین روز جنگ خیلی مهم و قابل اهمیت است. فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش ادامه داد: به همان نسبت که افراد تأثیر گذار در شعله‌ورکردن جنگ موثر هستند، خیلی‌ها در زمینه برپا کردن صلح می‌توانند موفق باشد و اینجاست که کمبود و فقدان سند جامع صلح جهانی خود را نشان می دهد .امیر سرتیپ ولی وند اظهارکرد: تدوین سند صلح  باید به گونه ای باشد که افراد جنگ طلب نتوانند عرصه‌های بین المللی را جهت تامین منافع شخصی، صحنه تاخت و تازقرار دهند . وی افزود: بیانیه صلح جهانی از به آشوب کشیده شدن دنیا و به جنگ کشیدن شهرها جلوگیری کند و نشست های صلح و کارگاه های پاسداری از صلح در جوامع جهانی باید بیشتر برگزارشود. فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش گفت: آمادگی حمایت از پژوهشگران صلح را در تمام حوزه ها و زمینه ها داریم. وی افزود: لباس رزم برتن داریم  اما اعتقاد ما صلح است، ولی این‌طور نیست که در مقابل دشمن کوتاه بیاییم. انشاالله دنیا در صلح و آرامش باشد و ما نظامیان به دنبال نشر صلح با آمادگی دفاعی صد در صد دردنیا باشیم.در این مراسم ضمن قرائت بیانیه آنتونی گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد،  توسط دکتر رجایی‌مقدم سرپرست مرکز اطلاع رسانی این سازمان در تهران از برگزیدگان و نویسندگان در زمینه صلح و دفاع تقدیر به عمل آمد و  از دو کتاب با عنوان “عملیات سایبری و حقوق بین الملل» و «سربازی و نهاد سازی « رونمایی شد .

مرکل: شورای امنیت نیاز به اصلاح دارد
 صدر اعظم آلمان خواستار اصلاح شورای امنیت سازمان ملل با توجه به چالشهای جهانی فعلی شد.
آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در سخنانی ویدئویی به مناسبت گرامیداشت هفتادوپنجمین سالگرد تاسیس این سازمان تاکید کرد، سازمان ملل «باید با توسعه یافتگی بیشتر بتواند خود را با چالشهای جهانی قرن بیست و یکم تطبیق دهد.” مرکل تصریح کرد، منافع کشورهای عضو می‌توانند مانع کارکرد مناسب نظام سازمان ملل شوند. صدر اعظم آلمان خاطرنشان کرد: خوشی ما مشترک است و بنابراین رنج ما نیز مشترک است. ما یک جهان هستیم. مرکل به مسائل سوریه و لیبی اشاره و عنوان کرد، نتایج کار سازمان ملل نهایتا تا سطحی که اعضایش توافق کنند خوب خواهد بود. این صدراعظم آلمان ادامه داد، کشورش آماده قبول مسئولیت از جمله «در یک شورای امنیت گسترش یافته» است. این در حالی است که آلمان به همراه انگلیس، جمهوری دومنیکن، استونی، اندونزی، نیجر، آفریقای جنوبی، تونس، ویتنام و سنت وینسنت و گرنادینز، عضو غیر دائم شورای امنیت است.

وزیر خارجه کوبا:  آمریکا بزرگترین تهدید برای امنیت بین‌المللی است
 وزیر خارجه کوبا گفت، رفتار غیرمسئولانه آمریکا با دامن زدن به درگیری‌ها و جنگ‌های تجاری، تهدیدی برای صلح و امنیت جهانی محسوب می‌شود.
برونو رودریگز، وزیر خارجه کوبا در نشست بزرگداشت هفتادوپنجمین سالگرد تاسیس سازمان ملل در پیامی ویدئویی گفت: چندجانبه گرایی و قوانین بین‌المللی از سوی بزرگترین قدرت در جهان تهدید می‌شود. رفتار غیرمسئولانه آمریکا بزرگترین تهدید برای صلح و امنیت بین‌المللی است. به گفته این وزیر کوبایی، آمریکا در رقابت تسلیحاتی که خودش آن را ایجاد کرده، دخیل است و در تلاش‌ها با هدف حل بسیاری از بحران‌هایی که پاندمی کرونا ویروس آن را ایجاد کرده، شرکت نمی‌کند. وی افزود: آمریکاست که به جنگ‌ها و درگیری‌ها و تجارت تسلیحات غیرمتعارف دامن می‌زند و اقدامات یکجانبه اجباری وضع می‌کند. واشنگتن به توافقات مهم بین‌المللی بی اعتناست که شامل توافق کنترل و خلع سلاح می‌شود و با تمام جهان در جنگ است. آمریکا علیه کوبا شش دهه است که تحریم‌های مالی، اقتصادی و تجاری وضع کرده و دولت هاوانا هر ساله پیش نویس قعطنامه‌ای را به مجمع عمومی سازمان ملل ارائه می‌کند و خواستار لغو این تحریم‌هاست. 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه