روزنامه کائنات
2

سیاست

۱۳۹۹ سه شنبه ۱ مهر - شماره 3748

ادعاهای تکراری پمپئو علیه ایران

 وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگویی ضمن دفاع از خروج کشورش از توافق هسته‌ای، ادعاهایی علیه نقش ایران در منطقه مطرح کرد.
مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در گفت و گویی با این شبکه مدعی شد که در صورت تغییر رفتار ایران،  فرصتی برای ثبات در خاورمیانه وجود دارد. این همان چیزی است که ما روی آن کار می کرده‌ایم.  همان چیزی است که رئیس جمهور ترامپ از ما خواست انجام دهیم. اکنون در عرض سه سال می توانیم ثمره این تلاش را نشان دهیم.
وزیر امور خارجه آمریکا علیرغم شکست و انزوای دیپلماتیک کشورش در متقاعد کردن شورای امنیت سازمان ملل برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران،  مدعی شد: توافق قبلی که جان کری(وزیر امور خارجه در دولت اوباما)  و جو بایدن(معاون رئیس جمهور در دولت اوباما) امضا کردند به ایران اجازه می داد از ۱۸ اکتبر که فقط چند روز بعد است،  باز هم به تجارت تسلیحات بپردازند.  دیوانه کننده است،  واقعا دیوانه کننده است و ما آن را متوقف کردیم. ما آن را با اقدامی در سازمان ملل متوقف کردیم.
او همچنین در ادامه گفت: پایه ریزی سیاست خاورمیانه این بود که اول باید اختلاف میان اسرائیل و فلسطینی ها حل می شد. رئیس‌جمهور(ترامپ)  در مدت کمی پی برد که تهدید واقعی علیه این کشورها ایران بود.  بنابراین ما رویه را عوض کردیم. ما تلاش کردیم ائتلافی ایجاد کنیم که کشورهای خلیج فارس در آن همکاری کنند و آن ها را متقاعد کنیم می توانند با اسرائیل کار کنند،  شراکت و تجارت کنند.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه