روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۳۹۹ دوشنبه ۳۱ شهريور - شماره 3747

در هفته بیستم پویش #الف-ب-ایران وزارت نیرو عنوان شد

رفع محدودیت تولید با افزایش 40 مگاواتی توان تولید واحدهای نیروگاه رامین اهواز
 طرح های بهینه سازی نیروگاه رامین اهواز موجب رفع محدودیت تولید به میزان 40 مگاوات شده که این طرح ها با اعتباری بالغ بر 28 میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است .
به گزارش کائنات، مدیر عامل این نیروگاه در ارتباط  ویدئو کنفرانس با مراسم افتتاح طرح های ارتقای توان عملی و رفع محدودیت تولید 5 نیروگاه کشور که با حضور وزیر نیرو انجام گرفت از افزایش 40 مگاواتی توان تولید این نیروگاه در تابستان امسال خبر داد. در ابتدای این جلسه پس از سخنان وزیر نیرو ، خلیل محمدی مدیر عامل نیروگاه رامین به عنوان اولین سخنران نیروگاهها به بیان اقدامات انجام گرفته توسط متخصصان تلاشگر این نیروگاه درگرمای بالای 60 درجه خوزستان با وجود شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و افزود طرح های بهینه سازی این نیروگاه موجب رفع محدودیت تولید به میزان 40 مگاوات شده که این طرح ها با اعتباری بالغ بر 28 میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است . ایشان از جمله اقدامات انجام شده در جهت افزایش توان عملی و رفع محدودیت تولید را شامل : لایروبی نمودن مسیرهای ورودی و خروجی آب از سمت برج های خنک کن به سمت کندانسورها، تعمیرات اساسی و بازسازی تعداد 5 عدد از سل های برج خنک کن و رسوب زدایی از کندانسورهای واحدها با اسیدشویی ذکر نمود. محمدی همچنین بازسازی و نصب یک سکوی کامل پمپاژ آب و لایروبی مسیر آب ورودی به پمپهابر روی رودخانه کارون  ، تعمیرات اساسی گیربکس های خنک کن واحدهای 1 تا 5 ، تعویض پره های آسیب دیده برج های خنک کن را از دیگر اقدامات صورت گرفته در جهت رفع محدویت تولید عنوان کرد. گفتنی است نیروگاه رامین اهواز بزرگ ترین نیروگاه حرارتی کشور ، تأمین کننده بیش از 40 درصد برق استان خوزستان است و نقش مهمی را در تقویت ، تثبیت و پایداری شبکه سراسری برق کشور  ایفاء می کند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالبات فارس:
رویکرد موکب‌های حسینی فارس در دوران کرونا تغییر کرد
 رئیس ستاد بازسازی عتبات عالبات در استان فارس با اشاره به تغییر رویکرد موکب‌هایی که سال‌های گذشته در اربعین حسینی تشکیل می‌شد، گفت: این موکب‌ها در قالب‌های مختلف به موکب سلامت، مهربانی، پویش مهر و حرم عشق تبدیل شده‌اند.
به گزارش کائنات، اسکندر قاسمی در جلسه ستاد اربعین حسینی استان فارس گفت: سال گذشته ٦٨ موکب از استان فارس به ظرفیت یکصدهزار نفر، زائران اربعین حسینی را تحت پوشش شبانه روزی قرار دادند. او افزود: امسال نیز این موکب‌ها در قالب‌های مختلف و در وضعیت‌ کرونایی به موکب سلامت برای تهیه اقلام بهداشتی، موکب مهربانی برای توزیع کمک‌های معیشتی به میزان ١٨ هزار بسته، پویش مهر اربعین برای جمع آوری اقلام تحصیلی دانش اموزان و موکب حرم عشق برای ساخت صحن جدید حرم مطهر امام حسین(ع) اختصاص داده شده است. رئیس ستاد بازسازی عتبات عالبات در فارس همچنین به انجام زیارت نیابتی برای هم‌استانی‌ها در روز اربعین اشاره و خاطرنشان کرد: صحن امام حسین(ع) در حال ساخت است و از ظرفیت موکب‌ها در این ساخت بخشی از این صحن استفاده خواهد شد. علیرضا زینلی، مدیرکل حج و زیارت فارس نیز در این جلسه با اشاره به این موضوع که سال گذشته  ۲۲۵ هزار نفر از فارس به کشور عراق برای حضور در مراسم اربعین حسینی اعزام شدند، گفت: تلاش کردیم تا اطلاع رسانی‌های لازم مبنی بر اینکه  شرایط کرونایی اجازه برگزاری این مراسم همانند سال‌های قبل را نمی‌دهد، انجام دهیم. او افزود: به ١٥٠ دفتر زیارتی استان اعلام کرده‌ایم که به صورت خوشه‌ای  اطلاعات درست و دقیق را به مردم برسانند، چرا که  عده‌ای همیشه سوء استفاده و مردم را تشویق می‌کنند که باید جلوگیری کرد تا مشکلی در این باره ایجاد نشود.
زینلی با بیان اینکه اگرچه امسال مراسم پیاده روی اربعین حسینی نداریم اما مردم خوبی داریم، گفت: برنامه‌هایی چون؛ نوشتن مقاله، اربعین با خیرین و تداوم برنامه مساوات و ... در دستور اجرا قرار گرفته است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه