روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۱ يکشنبه ۶ آذر - شماره 4258

 هر دانشجومعلم پس از فراغت از تحصیل  در شش ساحت تربیتی باید دارای ۱۲ مهارت باشد

وزیر آموزش و پرورش: پروسه بررسی صلاحیت معلمان تغییر می‌کند

 وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: معلمان و دانش آموزان بسیجی مانند رزمندگان در جبهه به مسئولیت خود عمل کنند.
یوسف نوری در آیین افتتاح هشتمین اجلاس مجمع عالی بسیج دانش‌آموزی اظهار کرد: نوری افزود: باید بگوییم یک مدرسه‌ با تفکر بسیجی چگونه مدرسه‌ای است. در آموزش و پرورش کارهایی شروع شده است و هرچند نقص‌هایی داریم اما باید کارها به نتیجه برسد. نقصان در تربیت معلم، اولین ضعف ما بوده است؛ بنابراین رفع این نقایص در دانشگاه فرهنگیان شروع شده است و از این به بعد بررسی صلاحیت معلمان فقط در دو سه روز اتفاق نخواهد افتاد و پروسه‌ای کامل خواهد داشت. همچنین کمبود استاد دانشگاه فرهنگیان با جذب ۱۳۰۰ نفر هیات علمی جبران خواهد شد. وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این موضوع که برنامه درسی تربیت معلم تغییر می‌کند، عنوان کرد: هر دانشجومعلم باید پس از فراغت از تحصیل در شش ساحت تربیتی باید دارای ۱۲ مهارت باشد و در نهایت آزمون خواهد داد تا صلاحیت او احراز شود. متاسفانه کتب درسی، دانش‌آموزان را فقط با سواد اسمی آشنا می‌کند اما طرحواره‌ای ارائه شده است که به برنامه درسی مدرسه‌ای متناسب، سواد مفهومی، عملکردی و چندجانبه منتج می‌شود. نوری با تاکید بر اینکه سابقه دانش‌آموزان فقط تحصیلی نیست، اظهارکرد: در بُعد اخلاقی و اعتقادی، هنری و زیباشناختی و سیاسی و اقتصادی نیز دانش‌آموز دارای سابقه است. باید مسائل و مشکلاتی که وجود دارد را استخراج کنیم؛ و در مورد آن‌ها اولویت‌بندی انجام دهیم. در وزارت آموزش و پرورش آنچه که مطالبه رهبری و جامعه است در دو مقوله قرار می‌گیرد. مقوله اول جذب نیروی انسانی و توانمندی نیروی موجود است که در حال انجام است و مقوله دوم یک اولویت راهبردی با محوریت کل برنامه درسی است. در برنامه درسی طرحواره‌ای وجود دارد که در حال اجرا است و گزارش آن به طور مستمر به دفتر مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) ارسال می‌شود. اگر این دو موضوع به سرانجام برسد چالش و خلاهای موجود رفع خواهد شد. نوری ادامه داد: از ابتدا مشکلات وجود داشته اما باید بنشینیم و تک به تک آن‌ها را به کمک یکدیگر حل کنیم. البته نباید مشکلات راهبردی را فراموش کنیم، تغییر ساختارها مبتنی بر زیست‌بوم جدید باید انجام شود. مشکلات فراوان دیگری وجود دارد که باید از بسیج به عنوان اصیل‌ترین تشکیلات دانش‌آموزی به خوبی بهره ببریم. باید کاری کنیم که بنای ماندگاری به جا ماند و اگر این کار را انجام ندهیم به جایی نخواهیم رسید.

ظرفیت هتل‌ها ۱۰۰ درصد پر شد
هجوم ایرانیان به ترکیه به خاطر بلک فرایدی
  رئیس انجمن هتلداران و جهانگردی وان ترکیه گفت: بیشتر گردشگران ایرانی به دلیل تخفیف‌های زیاد این روز‌ها (جمعه سیاه) در فروشگاه‌ها به وان آمده‌اند. ظرفیت هتل‌های ما پر شده است، جای خالی پیدا نمی‌شود.
رئیس انجمن هتلداران و جهانگردی وان ترکیه گفت که به دلیل تخفیف‌های این روز‌ها _جمعه سیاه- ظرفیت هتل‌ها ۱۰۰ درصد پر شده است.
یونس یوکسل با بیان اینکه وان ترکیه در دوره تعطیلات از سوی شهروندان کشور‌های همسایه با استقبال گسترده روبروست، گفت: بیشتر گردشگران ایرانی به دلیل تخفیف‌های زیاد این روز‌ها (جمعه سیاه) در فروشگاه‌ها به وان آمده‌اند. ظرفیت هتل‌های ما پر شده است، جای خالی پیدا نمی‌شود. گردشگران ایرانی ۱۲ ماه سال را به شهر ما می‌آیند و این موضوع فصلی و دوره‌ای نیست.
یکی از گردشگران ایرانی در شهر وان ترکیه حضور داشت؛ گفت: ما شهر وان را خیلی دوست داریم، برای خرید و گشت و گذار می‌آییم، در فصول خاصی از سال به اینجا آمده و اوقات خوشی را سپری می‌کنیم.
همچنین رئیس انجمن هتلداران و جهانگردی وان ترکیه گفت که به دلیل تخفیف‌های این روز‌ها _جمعه سیاه- ظرفیت هتل‌ها ۱۰۰ درصد پر شده است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه