روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۳۹۹ يکشنبه ۲۷ مهر - شماره 3765

واکنش سازمان غذا و دارو به نبود داروهای کرونا در بیمارستان‌ها

حتی صادر هم می‌کنیم!

 رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در حوزه دارو و تجهیزات مربوط به کرونا هیچ گونه کمبودی نداریم، در حوزه داروهای کرونا، در کشور تولید فراوانی داریم و حتی بخشی از این داروها علاوه بر اینکه نیاز کشور را رفع می کند، صادرات هم می شوند.
دکتر محمدرضا شانه‌ساز رئیس سازمان غذا و دارو درباره برخی اظهارات مبنی بر کمبود داروهای رمدسیویر، فاویپیراویر و اکتمرا در بیمارستان ها، گفت: مباحثی که در این باره مطرح می شود، به دلیل کمبود نیست. ممکن است به دلیل مسائل مالی و بدهی بیمارستان ها به شرکت ها، بیمارستانی نتواند این داروها را تامین کند، اما در حوزه این داروها تولید کافی کشوری را داریم و هر یک از آن ها به جز اکتمرا یا توسیلیزومب در چند کمپانی در داخل کشور تولید می شوند.
وی افزود: بنابراین در حوزه داروهایی که برای کرونا مطرح شده است، در کشور تولید فراوانی داریم و حتی بخشی از این داروها علاوه بر اینکه نیاز کشور را رفع می کند، صادرات هم می شوند. در مرحله فوق اشباع در حوزه تولید این داروها هستیم. بنابراین اصلا مشکل کمبود نداریم و حتی بخشی را صادر می کنیم. ماهانه یک تا دو میلیون دوزی که از این دارو ها مصرف می شود، در شرکت های پخش قابل دسترس و تهیه است و هر کدام چند تولید کننده دارند.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه